De quin projecte es tracte ?

La Llar-Escola de Vida…Una FAMILIA

Un pis-residència per a joves sols. Que a dia d’avui es un projecte especialment pensat per a joves que han migrat sols al nostre país, però que més endavant també podria acollir a altres joves que tot hi haver nascut a Catalunya necessiten la mateixa ajuda.

Volem intentar donar un pas més enllà dels centres i pisos d’integració laboral que es gestionen des de la Generalitat (que no cal dir son molt necessaris i fan una gran tasca) i volem ser una FAMILIA. Una LLAR ESCOLA DE VIDA amb un leitmotiv o objectiu preponderant: JOVES QUE ASSOLEIXEN AMB ÈXIT LA SEVA INTEGRACIÓ LABORAL PERÒ TAMBÉ CULTURAL, AMB VALORS I EN COMUNITAT.

INTEGRACIÓ LABORAL:

Ens ocupa per una banda:  la seva integració laboral que els ha de fer ser autosuficients (que òbviament és primordial i un dels principals objectius que venen buscant aquest joves al nostre país).

INTEGRACIÓ CULTURAL:

Ens preocupa la seva integració en la societat (no pot ser que, en el millor dels casos, siguin persones estrangeres que venen a treballar al nostre país a baix preu), cal que s’integrin en la nostra cultura (llengua, tradicions, valors -democràcia, la llibertat, la igualtat, diversitat… etc-) i per tant dedicarem molts esforços en aquest aspecte d’integració social i cultural ja que un dels seus fracassos més habituals es acabar vivint en un “gueto”.

VALORS:

Un jardí de flors fresques

En tercer lloc el que fa especial a la Llar-Escola de Vida és que a través de la seva formació en valors els oferim d’adquirir un compromís de convertir-se en agents proactius, motors d’un canvi que necessiten no només ells, sinó tota la nostra societat i que pot ser una important llavor per aquest nou món que necessita millorar urgentment.

És per això que la Llar-Escola de Vida no només està oberta a joves migrats sols sinó a joves sols en general; és a dir, a joves que per circumstàncies “x” es troben en situació de desempara però que per la seva vàlua, empenta i compromís, (i degudament ajudats), poden ser “llavors” primer i “jardiners” després, d’aquest món que necessita gent amb ganes de “regar-lo” adequadament.

COMUNITAT:

I finalment la Llar-Escola de Vida ha de ser això “una llar”.

Per una banda els essers humans necessitem de la família i els amics per sobreviure i viure adequada i dignament. Necessitem sentir-nos estimats i poder estimar per poder realitzar-nos com a persones. L’estimació és la clau per el nostre empoderament. La soledat és un dels principals enemics d’aquests joves que han hagut de desenvolupar-se sense la seva família i amics. És per això que la “Llar-Escola de Vida” vol ser per sobre de tot una família que ens dona refugi i fortalesa.

Per altra banda el món està canviant i sabem que valors com la “comunitat”, el “treball en equip”, la “equitat”, la “cooperació”,… seràn imprescindibles en aquest nou món que s’albira. Un món que si el volem salvar de la catàstrofe a la que està abocat haurem de canviar entre moltes altres coses l’actual paradigma de la “competició” per un de nou que és la “cooperació”.

Veure Objectius de la Llar-Escola de Vida

Dossier PDF (darrera actualització febrer 21)