escola de vida

RESUM DEL PROJECTE

Un pis-escola per a joves sols

Un pis-escola per a joves sols (sense família) que han d’assolir amb èxit la seva emancipació alhora que la seva integració social, cultural i laboral, mitjançant uns valors i en comunitat.

A dia d’avui és un projecte especialment pensat per a joves que han migrat sols al nostre país, però que més endavant també podria acollir a altres joves que tot hi haver nascut a Catalunya necessiten la mateixa ajuda.

El projecte es fa amb l’acompanyament de la Regidoria de Serveis Socials i Igualtat, Joventut, Educació de l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt.

El projecte, però, és totalment privat, sense afany de lucre i no rep cap ajuda econòmica per part de l’ajuntament ni de cap altra institució. Es finança exclusivament i especialment de donacions particulars i de l’aportació econòmica dels estudiants quan treballin.

llar escola de vida

Creixem Junts. Un doble objectiu:

El primer objectiu

És d’ajudar i acompanyar als joves sols en la seu desenvolupament integral i emancipació com a persones amb valors i en la seva integració laboral i cultural.

El segon objectiu

Es que tots/es (nouvinguts i nascuts aquí) ens impliquem de forma compromesa, diligent i proactiva en la construcció d’un món millor.

escola de vida

Una escola de vida:

És un projecte pensat per ajudar a joves excel·lents

Joves que han demostrat sobradament la seva valúa humana, la seva capacitat per convertir-se en futurs professionals de qualitat, la seva determinació en formar-se com agents proactius implicats en un món millor i la seva ferma voluntat d’integració social i cultural

Els primers joves que acollirà la Llar-Escola, son nois majors d’edat que han passat pel centre Sirius i que ja porten temps participant del taller de valors “escola de vida” conduit pel Kiku Mistu. Però seguidament començara a altres joves que migrats o no, es troben en la mateixa situació de soledat i amb la determinació de créixer en plenitud.

La Llar-Escola ofereix acompanyament:

La soledat és un dels principals impediments per recórrer el seu camí amb possibilitats d’èxit, per tant la primera missió que ens plantegem com Llar_Escola de Vida és l’acompanyament. Acompanyament vol dir que en nosaltres han de trobar la família propera que els manca. Una mà que d’agafa des de l’amor i la solidaritat, però també amb fermesa i responsabilitat, que t’acompanya en els moments importants del teu camí. Oferim un acompanyament que vol ser una mentoria vital.

La Llar-Escola ofereix formació:

Formació en llengües / Formació en informàtica/  Formació professional i inserció laboral / Formació en cultura general /  Formació en Arts i Creativitat /  Formació en nutrició, cuina i horta eco / Formació en valors /  Formació en el propi propòsit de vida. Formació escola

La Llar-Escola ofereix Integració:

Treballem pel ple desenvolupament dels joves com a persones adultes implicades proactivament, i creativament en el poble de Santa Coloma, la seva comarca, el seu país i el món. Un projecte d’Integració.

La clau de l’èxit:

La clau per l’èxit d’aquest projecte és que els joves trobin en aquest pis: una llar; I en els seus companys, mestres i veïns: una comunitat, una família i un poble.

Descarregar doc PDF RESUM

EL PROJECTE PER PARTS

Introducció / Una emergència social

Un projecte de Integració i Plenitud

Objectius de la Llar-Escola de Vida

Organització de la Llar-Escola de Vida

Cooperativa de Treball i Valors

Santa Coloma de Queralt

Còm es pot Col·laborar

La Reforma del Pis

Veure Dossier PDF (darrera actualització febrer 21)

Fes-te soci/a. Col.labora amb nosaltres. Ajuda’ns a ajudar.

escola de vida amb joves sols compartint amb gent de tot el país