Joves que viatgen SOLS al nostre país, a la recerca d’una vida amillor.

L’any 2018 varen arribar a Catalunya milers de nois, menors d’edat, sols, provinents majoritàriament del Marroc i de l’Àfrica subsahariana. Les pèssimes condicions de vida en els seus països i la imatge d’una Europa rica els empenyeren a fugir.

Des de la DGAIA (Direcció General d’Atenció a la infància i l’Adolescència) es varen fer mans i mànigues per poder acollir dignament aquests nois. La DGAIA, desbordada, va contractar empreses externes per gestionar de forma imminent l’allotjament i el dia a dia d’aquests nois.

Una d’aquestes empreses, Intress, va llogar la residència de les monges de l’hospital —que feia poc temps havien marxat de Santa Coloma de Queralt, però en mantenien la propietat— com a centre de primera acollida amb el nom de Sirius.

Si arribar a Catalunya ja és, per a la majoria d’aquests nois, una proesa, encara ho és més el llarg camí que han de recórrer per arribar a viure en unes condicions mínimament acceptables. La burocràcia és tan lenta i complicada que fa difícil la integració.

Per aquesta causa molts d’aquest nois arriben a la majoria d’edat sense tenir la seva situació personal (emocional, formativa, laboral, cultural, d’integració…) resolta, i en molts casos sense uns papers que els permetin viure de forma “legal”. Trist però real. Són carn de canó.

Joves nascuts al nostre país que es troben SOLS davant la vida.

Però no només els joves que han migrat sols al nostre país estan en risc de quedar-se al marge de la vida, també tenim molts joves nascuts al nostre país que per circumstàncies de la vida es veuen desemparats, sense família o sense possibilitats ecoòmiques que els imposibiliten de fer realitat el seu somni de realitzar-se com a persones de plenitud i de futur.

Una escola per a joves SOLS, compromesos amb el seu futur.

En qualsevol dels dos casos anteriors es tracte de joves que estàn compromesos amb el seu creixement com a persones.

Per això la Llar-Escola de Vida és una “universitat” que acompanya i beca a joves que es troben sols en el seu camí vital, i que han demostrat les seves ganes, el seu compromís i la seva excel·lència com a estudiants de la vida.

Veure Un projecte de Integració i Plenitud