Perquè a Santa Coloma de Queralt

El poble de Santa Coloma de Queralt està situat a la comarca de la Conca de Barberà al nord-est de la província de Tarragona.

Amb 3000 habitants, Sta. Coloma de Q. és un poble tranquil envoltant de natura, però estratègicament envoltat de ciutats com Igualada, Valls, Montblanc, Tàrrega i Cervera.

El poble de Sta. Coloma de Queralt vol créixer en habitants, però també vol créixer en valor com a poble ajudant a créixer als joves sols.

Estem convençuts que és un poble i una comarca amb la dimensió justa, ni massa gran ni massa petit, per facilitar un dels principals objectius del nostre projecte, la integració social, cultural i laboral.

La clau de l’èxit en l’emancipació i plenitud del nostres estudiants és justament poder fer xarxa al poble i a la comarca. Integrar-se culturalment a través de la xarxa associativa del poble. Integrar-se com aprenents primer i com a professionals després, a la xarxa laboral del poble. Fer bons amics entre els veïns i veïnes de Santa Coloma i comarca i convertir-se en ciutadans proactius per un poble i un món millors.

La clau per l’èxit d’aquest projecte és que els joves trobin en aquest pis: una llar; I en els seus companys, mestres i veïns: una comunitat, una família i un poble.

De quina manera ha  col·laborat l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt

El projecte és totalment privat, sense afany de lucre i no rep cap ajuda econòmica per part de l’ajuntament ni de cap altra institució. El projecte es finança exclusivament de donacions i de les aportacions del propis joves quan treballin.

L’Ajuntament però, ha acollit el projecte amb els braços oberts, l’ha recolzat i ens ha donat les màximes facilitats per a engegar-lo.

Per altra banda l’ajuntament ha posat un pis de la seva propietat a disposició del projecte (on s’hi ubica la Llar-Escola de Vida) amb un lloguer social.

Hem signat un conveni on l’Ajuntament i la nostra associació ens comprometem a anar de bracet i caminar junts per avançar plegats en aquest meravellós camí d’ajudar al altres a desplegar-se com a persones en plenitud. Estem molt contents i ens sentim molt ben acompanyats.

tots els protagonistes de la signatura del conveni de la llar-escola de vida
El dia de la signatura del conveni entre l’ajuntament de Santa Coloma de Queralt l’associació Ong Imaginari. D’esquerra a dreta: Anabel Albiñana (Regidoria d’Educació, Lleure, Joventut, Serveis Socials i Esports), Omar Bouyari (estudiant), Amai Vecino secretari tresorer de l’associació), Ramon Mullerat (Alcalde), Achraf Chradak (estudiant), Kiku Mistu (President de l’associació), Mbarek Bourga (estudiant) i Mehdi Salouji (Vocal de l’associació).

Veure El Pis