Els joves sols que acompleixen les condicions* per ser admesos en la Llar-Escola de Vida es comprometen a:

Condicions per ser admès:

• Ser un jove entre 18 i 25 anys.
  • Estar sol (sense família o en situació de desempara)
  • Comprometre’s amb els següents compromisos:

Compromisos:

1. El nostre lema és: SI CAMINES SOL ANIRÀS MÉS RÀPID, SI CAMINES ACOMPANYAT ANIRÀS MÉS LLUNY.
  2. La nostra manera de llegir la vida ve determinada pels nostres VALORS. Uns valors que cal sustentar en el respecte, la tolerància, la solidaritat i la generositat.
  3. Compromís amb els valors ètics de l’Escola de Vida. Que son: La Pau (esser pau per poder generar pau al nostre entorn i al món) , La Solidaritat (amor compassiu cap a un mateix i cap els altres (persones, animals, i el planeta), la Creativitat (proactivitat) (en tant que potencial i actitud transformadora de les teves circumstàncies en nom d’un món millor), la Llibertat (ser espai per a la diversitat, la igualtat, el respecte actiu, més enllà de les pròpies creences i de la pròpia cultura). La Comunitat (els membres de la LLAR ESCOLA DE VIDA som una família, ens sentim com a tal i basem la nostra vida a la Llar no en l’individualisme sinó en la companyonia i en els valors propis d’una família: el respecte, la solidaritat, la gratitud, l’empatia i l’amistat.) Sabem que: l’important no és arribar sol ni aviat, sinó amb tots i a temps.
  4. Compromís amb la Declaració Universal de Drets Humans. (Anar-hi)
  5. Compromís amb les “12 Claus del Èxit” de l’Escola de Vida. (Anar-hi)
  6. Compromís amb la comunitat de companys/es. La comunitat de la Llar-Escola de Vida és una família i té un funcionament cooperatiu.
  7. Compromís en formar part com a soci actiu de l’associació Imaginari.
  8. Compromís d’integració cultural i social.
  9. Compromís amb la seva formació (idiomes, cultura general, laboral, valors…). (Anar-hi)
  10. Compromís amb el treball. Formar-se laboralment. Integrar-se laboralment. Participar activament de la Cooperativa de Treball i Valors. Contribuir econòmicament i proporcionalment als seus ingressos amb el manteniment de la Llar-Escola de Vida. (Anar-hi)
  11. Compromís actiu amb la societat. La pròpia comunitat-família, els veïns, el poble, el país i el món.
  12. Compromís amb la consciència ecològica.
  13. Compromís a esdevenir agents proactius per a un món millor.
  14. Compromís amb el propi propòsit de vida, la seva emancipació i la seva plenitud.
  15. Compromís particular (en el compromís nº12 cada jove tria un compromís especial propi)