escola de vida

És un hort situat a la “Casa Sota les Estrelles” a Segura (Savallà del Comtat, Tarragona), on hi plantem patates. La “Casa Sota les Estrelles” és un finca rústica (un camp, un bosc i una vella casa en estat ruïnós) on hi duem a terme activitats de natura amb els nostres estudiants (meditació, caminades, banys de bosc, hort, tallers de natura, campaments, jocs…)

L’objectiu d’aquest hort és:

1_ Formar als nostres estudiants, en matèria d’horta ecològica. Les patates que collirem seràn de secà, és a dir que només es regaràn per la pluja. També seràn biològiques, és a dir que no duràn cap adob químic. L’adob que emprem és el fems del nostres Platero i Sol (un ruc català i un cavall), i del galliner.

2_ Acostar-nos a la natura. Apropar-nos al menys un dia a la setmana a la natura i cuidar-la i sentir-nos cuidats per ella, és clau per a la nostre salut física, mental i emocional; especialment en aquesta societat tant tecnològica, informatitzada i urbanitzada.

3_ La pràctica del treball en equip i la cooperació. Un dels nostres propòsits com a escola de vida és passar del vell paradigma de la competició al nou de la cooperació. Però això no funciona si es queda en la teoria, cal aplicar-ho a la pràctica de cada día i amb projectes reals.

4_ La collita es destinarà a la cuina de la Llar-Escola de Vida i a la de l’Escola de l’Art de Viure.

escola de vida